Geen producten (0)

Momenteel mogelijke vertragingen bij PostNL

De drukke maanden komen er weer aan. Gepaard met het Corona virus betekent dit voor PostNL extra drukte en minder personeel kunnen inzetten en dat terwijl er steeds meer online wordt besteld. Hierdoor kan het zijn dat uw pakket vertraging oploopt. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen:

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?:

De levertijd van de bestelde artikelen wordt vermeld onder de foto in de advertentie van het product. Heeft u artikelen met verschillende levertijden besteld? Dan geldt de langstdurende levertijd voor de gehele bestelling. Zodra alle artikelen gereed zijn, ontvangt u een e-mail ter bevestiging dat uw pakket is verzonden met daarin de track en trace code.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

De bezorging van uw pakket ligt in handen van PostNL. Zodra uw pakket is verzonden ontvangt u de track en trace code. Wij raden u aan deze in de gaten te houden voor de meest actuele informatie. Omdat dit in handen ligt van PostNL kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen of dit proces versnellen. Het kan zijn dat de track en trace code wijzigt of dat het pakket niet is afgeleverd in het aangegeven tijdsvak. Wegens de drukte kan het dus voorkomen dat uw pakket een paar dagen later wordt afgeleverd.

Volgens de Track en Trace is mijn pakket nog niet ingeleverd bij PostNL en staat deze op voorgemeld?

Indien u de bevestigingsmail heeft gehad dat het pakket is verzonden. Wordt het pakket dezelfde dag nog naar het distributiecentrum van PostNL gebracht. Vanwege de verschillende coronamaatregelen kan er hier minder personeel worden ingezet. Hierdoor loopt het proces vertragingen op en kan het dus zijn dat uw pakket niet gelijk wordt gescand. Het pakket is dus zeker wel bij PostNL, maar het kan soms even duren voor het de eerste scan krijgt om aan te geven dat het pakket bij PostNL is ingeleverd. Mocht dit bij uw pakket het geval zijn, willen we u vragen enkele dagen te wachten, omdat het pakket meestal binnen deze tijd alsnog wordt gescand en uitgeleverd.

De Track en Trace status van mijn pakket staat op 'Manco', wat houdt dit in?

Indien uw pakket is aangemeld, maar het nog niet de eerste scan heeft gehad, wijzigt de status automatisch na ongeveer 3-5 dagen in ''Manco''. Vaak wordt manco uitgelegd als een pakket wat niet is ontvangen, waardoor het lijkt alsof uw bestelling niet verstuurd is. Dit komt doordat de pakket dan nog niet de eerste scan heeft gehad, terwijl het al wel op het distributiecentrum aanwezig is. Vaak wordt het pakket na deze status alsnog binnen 1-2 dagen alsnog gescand en wordt deze gewoon uitgeleverd.  

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.